Kolorowanki dla dorosłych - co to właściwie jest?

Pod koniec ubiegłego roku kolorowanki dla dorosłych stały się mega hitem. W tym roku dalej jest o nich głośno, a półki w księgarniach ugi...

kolorowanki, kolorowanki dla dorosłych, harry potter kolorowanka, książka, blog, co to
Pod koniec ubiegłego roku kolorowanki dla dorosłych stały się mega hitem. W tym roku dalej jest o nich głośno, a półki w księgarniach uginają się pod ich ciężarem. Sama posiadam dwie takie kolorowanki, dlatego postanowiłam trochę przybliżyć ten temat osobom, które jeszcze nie wiedzą o co w tym wszystkim chodzi lub też rozwiać wątpliwości osób, które już coś o nich wiedzą. W skrócie postaram się odpowiedzieć na pytania: co to, po co i czy się sprawdza.


Co to ta kolorowanka dla dorosłych?


Kolorowanki dla dorosłych pojawiły się w Polsce dzięki Anglikom i Holendrom, którzy od dawna się tym zajmują. Możemy znaleźć je w formie książkowej lub kalendarza. Kolorowanki różnią się miedzy sobą formatem i tematyką. Zdecydowana ilość detali i szczegółów w ilustracjach odróżnia kolorowankę dla dorosłych od tej dla dzieci.

Po co nam te kolorowanki?


Małym dzieciom, które jeszcze nie potrafią czytać i pisać książeczki z rysunkami kupujemy w celu edukacyjnym. Dzieci mogą rozwinąć w ten sposób swoje umiejętności manualne oraz poznać nazwy kolorów. Kolorowanki dla dorosłych mają działać antystresowo, ale też pomóc w porządkowaniu myśli czy po prostu zająć ręce (co przydaje się palaczom).

Jak to się sprawdza?


Jak już wyżej wspomniałam mam dwie takie kolorowanki. Jedna jest w formie kalendarza i tę uwielbiam! Nie dość, że mam miejsce do planowania tygodnia to dodatkowo posiada ilustracje, które zajmują mnie na przynajmniej kilka godzin. Dodatkowym atutem jest to, że zajmują to dużo mniej miejsca niż gdybym miała osobny kalendarz i kolorowankę. Same plusy! Druga natomiast to książka z ilustracjami z filmów o Harrym Potterze. Uwielbiam Harrego Pottera, więc ta książka idealnie nadaje się na prezent dla fanów tego czarodzieja. Tej kolorowanki jeszcze nie ruszyłam, bo muszę przyznać, że jest tak pięknie zrobiona, że trochę szkoda mi ją zamazać.
Moim zdaniem kolorowanki to świetna rzecz, aby chociaż przez chwilę uciec od pracy i zrelaksować się. Jeśli lubisz taką formę odpoczynku i rysowanie czy kolorowanie sprawia Ci dużą frajdę to kolorowanki są zdecydowanie dla Ciebie :)

Lubicie kolorowanki? Posiadacie jakieś w swojej kolekcji? Chętnie dowiem się o tym w komentarzach!

Zobacz także

6 komentarze

  1. ja lubię kolorować nawet te dla dzieci :) moja mama też kolorowała za czasów, kiedy jeszcze kolorowanek dla dorosłych nie wymyślili ;) tata kserował w pracy kolorowankę i kilka razy i wszystkie z mamą i siostrą kolorowałyśmy ten sam obrazek a później porównywałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio wróciłam do kolorowanek. Zakupiłam nowe kredki, wydałam na nie małą fortunę, kupiłam kolorowanki i wyciągnęłam już posiadane i codziennie sobie trochę maluję. Fajna sprawa, rzeczywiście można się odprężyć. Tej z Harrym jeszcze nie mam, ale dzięki za zdjęcia - zakochałam się i muszę ją zdobyć! Ja sama obecnie koloruję wzory japońskie (15zł w biedronce w tym tygodniu) i Grę o tron :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To konieczni muszę się wybrać do biedronki, uwielbiam wzory japońskie :)

      Usuń
  3. To jest naprawdę fajna forma relaksu i nic dziwnego że zdobywa popularność/
    Jako dziecko uwielbiałam. Teraz wystarcza mi, że sama maluję, ale z przyjemnością bym upolowała jakąś kolorowankę [choć kredek nie mam, hehe]

    OdpowiedzUsuń

Regulamin komentowania:
1. Nie przeklinamy.
2. Nie obrażamy autora bloga i osób komentujących.
3. Komentarze zawierające linki do innych blogów zostaną usunięte.
4. Wszelki spam, żebranie o lajki, obs za obs również zostaną usunięte.

Dziękuję za komentarz :)

INSTAGRAM