11 Sposobów na olej kokosowy

Moja pielęgnacja skóry twarzy przez bardzo długi czas ograniczała się do dwóch lub trzech kosmetyków, zmycia makijażu jakimkolwiek żelem do ...

olej kokosowy, właściwości, zastosowanie, kosmetyki, pielęgnacja, okej kokosowy w pielęgnacji

Moja pielęgnacja skóry twarzy przez bardzo długi czas ograniczała się do dwóch lub trzech kosmetyków, zmycia makijażu jakimkolwiek żelem do twarzy i nałożenia grubej warstwy byle jakiego kremu, który w większości przypadków nie był przystosowany do potrzeb mojej skóry. Dziwiłam się później, że moja cera ciągle się zapycha, mam mnóstwo wyprysków i generalnie nie wygląda dobrze.


Na szczęście trzy lata temu poszłam do rozum do głowy i zaczęłam czytać o pielęgnacji i sprawdzać na dobie produkty, które kupiłam lub dostałam od siostry. Ciągle jednak uważałam, że to co robię, to za mało. Zresztą poza zmniejszeniem się ilości wyprysków nie zauważyłam żadnej innej pozytywnej zmiany.

Dopiero po przeczytaniu książki Charlotte Cho, o której jakiś czas temu Wam pisałam, stwierdziłam, że czas coś zmienić, i w końcu dopasować pielęgnację skóry do moim potrzeb. Wszystko oczywiście staram się wprowadzać stopniowo, aby nie wydać mnóstwa pieniędzy na coś co mi sie nie sprawdzi. Zaczęłam, więc od przeglądu produktów, które już mam i znalazłam w swoich zbiorach olej kokosowy. I to o nim dzisiaj opowiem.

O oleju kokosowym słyszałam i przeczytałam wiele pozytywnych rzeczy, zwłaszcza od włosomaniaczek. Zachęcona jego cudownymi właściwościami kupiłam go do olejowania włosów. Niestety na włosy położyłam go kilka razy po czym stwierdziłam, że nie mam na to czasu i nie przynosi mi to żadnych efektów. I tak zapomniany słoiczek z olejem stał w szafce dopóki ponownie go nie odkryłam. Dzisiaj przedstawię Wam 11 sposobów na wykorzystanie oleju kokosowego w kosmetyce, o których ja na początku w ogóle nie wiedziałam. Najpierw jednak zacznę od właściwości tego świetnego produktu.

WŁAŚCIWOŚCI OLEJU KOKOSOWEGO:


Olej kokosowy, którego używamy w pielęgnacji to ten sam, którego używamy do smażenia. Ma on genialne właściwości zdrowotne. Olej ten dodawany do potraw zapobiega chorobom układu krążenia, reguluje poziom cukru we krwi, a także ma działanie antybakteryjne.

Natomiast olej kokosowy stosowany bezpośrednio na skórę sprawia, że jest ona odżywiona, nawilżona i wygładzona. Dodatkowo kwas laurynowy w nim zawarty posiada właściwości antybakteryjne, wiec pomaga w walce z trądzikiem.

OLEJ RAFINOWANY CZY NIERAFINOWANY?


Najlepszy olej to ten tłoczony na zimno czyli nierafinowany. Taki olej, dzięki obróbce na zimno nie jest pozbawiony swoich zdrowotnych właściwości. W temperaturze pokojowej jest biały jak smalec i ma postać stałą. Dodatkowo ma przepiękny kokosowy zapach. Jedynym minusem jest to, że jest dużo droższy od tego tłoczonego w wysokiej temperaturze.

Olej rafinowany czyli ten poddany obróbce w wysokiej temperaturze, pozbawiony jest większości zdrowotnych składników. Najczęściej też nie ma zapachu, jest lekko żółtawy i jest dużo tańszy niż nierafinowany.

11 SPOSOBÓW NA ZASTOSOWANIE OLEJU KOKOSOWEGO:


  1. DEMAKIJAŻ – wystarczy niewielka ilość oleju wsmarować w wacik kosmetyczny lub małą grudkę roztopić w palcach i wetrzeć w skórę twarzy. Genialnie rozpuszcza nawet najbardziej trwały makijaż. Można go też stosować do makijażu oczu, ponieważ jest bardzo delikatny dla skóry w tej okolicy. Nie podrażnia i nie szczypie w oczy.
  2. NAWILŻANIE – po demakijażu olejem kokosowym, możecie zmyć go zwykłym żelem do mycia twarzy lub przepłukać wodą i zostawić na skórze do wchłonięcia. Możecie też zmyć makijaż produktem do do demakijażu, a następnie posmarować skórę niewielką ilością oleju. Coś w stylu nawilżającej maski na noc ;)
  3. PODWÓJNE MYCIE – to coś o czym przeczytałam w książce Charlotte. Chodzi o to, że po zmyciu makijażu myjemy buzię dwa razy. Najpierw emulsją na bazie oleju, a następnie żelem na bazie wody. O ile w domu miałam żel na bazie wody, tak emulsji nie posiadałam. Nie znalazłam też w drogerii żadnego produktu, w którym na pierwszym miejscu w składzie miałby olej, więc używam zwykłego oleju kokosowego, a potem żel do twarzy na bazie wody. Skóra po takim zabiegu jest świetnie oczyszczona, nawilżona i miękka w dotyku. Stosuję tę metodę dopiero od dwóch tygodni, ale już po trzech takich zabiegach widzę ogromną różnicę. Bardzo polecam.
  4. NAWILŻANIE SKÓRY WOKÓŁ OCZU – może to oczywiste bo jeśli nakładamy olej na całą twarz to również znajdzie się on w okolicy oczu, ale warto o tym wspomnieć. Tym bardziej, że jeśli nie lubisz nakładać go na całą twarz, możesz stosować go tylko w okolicy oczu.
  5. BALSAM DO CIAŁA – olej kokosowy można stosować na całe ciało, a najlepiej zaraz po kąpieli, kiedy skóra najlepiej wchłania produkty do pielęgnacji. Ważne jest, aby nie przesadzać z ilością inaczej olej się nie wchłonie.
  6. ŚRODEK NA ROZSTĘPY – jeśli cierpicie na rozstępy i są one w początkowej fazie (czyli są różowe) fajnym pomysłem będzie masaż z dodatkiem oleju kokosowego. Dzięki temu rozstępy szybko wyblakną, ich ilość zmniejszy się, a skóra będzie bardziej napięta i elastyczna.
  7. NATURALNY BALSAM DO UST – odrobina oleju położona bezpośrednio na usta sprawi, że będą one świetnie nawilżone i błyszczące.
  8. PEELING – olej kokosowy to świetny dodatek do peelingu cukrowego, solnego czy kawowego. Wystarczy troszkę oleju dodać do naszego ulubionego składnika i naturalny peeling jest gotowy do użycia.
  9. PREPARAT DO GOLENIA – jeśli używacie maszynek do golenia, a skoczyła Wam się pianka lub inny preparat wystarczy posmarować miejsce, które chcecie ogolić właśnie olejem kokosowym. Wszelkie podrażnienia po tym zabiegu będą złagodzone dzięki właściwościom antybakteryjnym, a skóra pięknie nawilżona.
  10. DŁONIE I PAZNOKCIE – codzienne smarowanie dłoni i paznokci sprawi, że skóra będzie niesamowicie nawilżona, a paznokcie mocniejsze. Olej kokosowy wpływa też na wzrost paznokcia, więc jeśli macie problem z ich zapuszczaniem to warto wypróbować ten sposób.
  11. WŁOSY – masaż skóry głowy z dodatkiem oleju kokosowego działa pobudzająco na cebulki włosowe oraz pomaga w redukcji łoju. Jeśli więc macie problemy z szybko przetłuszczającymi się włosami, warto sprawdzić ten sposób. Dodatkowo jeśli użyjemy oleju na całe włosy, będą one bardziej nawilżone i mniej podatne na uszkodzenia. Trzeba jednak pamiętać, że każde włosy są inne i ten sposób nie u wszystkich może się sprawdzić. O ile moja skóra uwielbia olej tak włosy po jego użyciu wyglądają jak sianko.

Na dzisiaj to już wszystko co mam Wam do przekazania. Używacie oleju kokosowego w codziennej pielęgnacji? Jak się u Was sprawdza? Do czego jeszcze można wykorzystać ten olej?

Zobacz także

0 komentarze

Regulamin komentowania:
1. Nie przeklinamy.
2. Nie obrażamy autora bloga i osób komentujących.
3. Komentarze zawierające linki do innych blogów zostaną usunięte.
4. Wszelki spam, żebranie o lajki, obs za obs również zostaną usunięte.

Dziękuję za komentarz :)

INSTAGRAM